Beuningen - 27 tm 29 april 2018

Donderdag 26 april met de helden en het ? op weg naar Beuningen om de zaal weer in gereedheid te brengen voor een het SCPT weekend. En zoals altijd zat hier de stemming er ook goed in. De voorbereiding is dan ook, zoals dat dan wel eens gezegd wordt, in goede harmonie verlopen :)
En dan is het Koningsdag. Onze dag van vertrek. Marieke, onze buschauffeuse, was met de dubbeldekker al aanwezig bij de Druiventros zodat het vertrek van 09:15 uur haalbaar was. Met veel mensen in het Oranje, naar de opstapplaats in Schijndel. Het is een andere geworden omdat op de Oude Steeg van alles werd georganiseerd. Dan maar naar het zwembad De Molen Hey. Van te voren waren de mensen hierover geÔnformeerd zodat we niemand hoeven te missen. Om 10:00 uur waren we ook daar weer weg met allemaal mensen in het Oranje. We gaan op weg naar onze stopplaats om te lunchen, benen strekken en wat je wil. Waar we naar toe gaan worden de bewoners Koolhazen genoemd. Maar jullie wisten natuurlijk dat het om Lochem ging. Echt niet. Rond 12:00 uur waren we daar. De Bierstraat, de Witte Kerk, de Markt, de talloze restaurants, de kindermarkt, kortom veel te beleven. Zelf ben ik verschillende mensen van de SCPT tegen gekomen in restaurant Woodstock. Nostalgie ten top. Afspraak is dat we om 14:15 uur weer wegrijden. 15:15 Uur zijn we bij het Fletcher Hotel Dinkeloord. Een goede organisatie van Alexandra, hotel manager, is het inchecken goed verlopen. Er werd rustig op de beurt gewacht, complimenten voor onze mensen. En dan iets later als gepland was daar de briefing van wat we met zín allen gaan doen in dit weekend. Arthur had een fantastisch stuk muziek uitgekozen. Huub en ik waren niet in beeld zodat er veel werd rondgekeken. Maar na de aankondiging van Arthur kwamen daar, via de zij ingang, de Oranje mannen. De stemming werd alleen maar vergroot. Onder begeleiding van de opening muziek van The Mavericks wat gebruikt bij hun concert in Tilburg kwam de stemming er goed in. En dan natuurlijk voor onze Koning het Wilhelmus. Wel op een ludieke wijze. Ik dacht het dak gaat er nu al af. Geweldig mensen. Tijd om bekend te maken wie het ? is wat in de brief staat. Dat is Annemieke, zij is bij deze dan ook een Heldin. Dan volgen de huishoudelijke mededelingen en het programma. Uitleg van het All Inn principe en diner. Aanvang diner is 17:30 uur. Eerder dan gebruikelijk. Dit is goed overgekomen want we waren allemaal op tijd. Zaterdag vetrekken we naar Ootmarsum. Verteld wat er allemaal te doen en te zien is. Een geweldig stadje op 9 kilometer afstand. Vandaar maken we nog een stop in Denekamp. Voor mensen die daar niet mee naar toe willen rijd de bus door naar het Hotel. De bus komt daarna terug en je kan er ook voor kiezen om lopend te gaan. Circa 800 meter. Ook kan je er voor kiezen om een fiets te huren, te wandelen. Als je niet met de bus mee gaat dan even afmelden bij Huub. Zondag maken we een stop in Oosterbeek. Daar komen we nog op terug. 20:00 Uur start onze dansavond. Na de traditionele opening gaan we beginnen en als ik het nog goed heb dan was dat Closer. Het gevolg was een fantastisch Koningsbal, heel veel Oranje, geweldig. Arthur in topvorm, helaas kon onze Koning niet komen, maar er waren genoeg Koningen en Koninginnen. Alexandra en haar man waren speciaal voor terug gekomen om dit niet te willen missen. Ook zij hebben een dans gedaan, net als sommigen van de bediening. 00:10 Uur zat de eerste dag en avond erop. Vanaf 08:00 kon er gebruik gemaakt worden van het ontbijt. Inmiddels is er een deelnemer die naar huis toe moet vanwege haar gezondheid. Heel veel beterschap van al onze deelnemers. Er zijn veel mensen die vooraf nog een mooie wandeling hebben gemaakt. Zelf heb ik nog heerlijk gewandeld in Landgoed Singraven. De bus vertrekt dan om 11:00 uur naar Ootmarsum. Gestart bij het openlucht museum. Veel mensen hebben hier gebruik van gemaakt. Ik vond het bijzonder leuk om te zien. Maar eigenlijk is het centrum van Ootmarsum een openlucht museum. Een prachtige stad met de schoonheid van een dorp. Veel kunstenaars, snuffelwinkeltjes, eigenlijk waren we op snuffelstage. En dan om 14:30 uur op weg naar Denekamp. Veel mensen uitgestapt en ook diverse mee verder gereden. Om 16:00 uur was de bus terug. Tijdens het instappen is het met iemand niet helemaal goed gegaan. Een tussenstop bij de huisartsenpost in Oldenzaal was noodzakelijk. Geen probleem. Daarna de weg naar het hotel voortgezet. Onze patiŽnt was ook weer rond aanvang diner weer terug. Grote complimenten vanuit de huisartsenpost aan onze verpleging. Ontstellend goed gehandeld. We kunnen stellen dat we in goede handen zijn. Dames heel erg bedankt voor de eerste hulp. Na het wederom voortreffelijke diner om iets na 20:00 uur te starten met de tweede dansavond. De bediening en Marieke werd achter de coulissen en buiten een dansje geleerd dat zo rond 21:00 uur gedaan werd. Het ging voortreffelijk. Talenten zijn het. Rond 22:00 uur is daar de bedank speech voor alle mensen die dit weekend. Een wat ludieke terugblik op het weekend tot nu toe, want er komt nog een dag. Natuurlijk Alexandra ons contact met de voorbereiding, Mark en de rest van de bediening geweldig. Ben die toch 2 keer naar de huisartsenpost is gereden. Fantastisch. Onze Helden en Heldin, zonder die hulp is het niet te doen. Onze chauffeuse Marieke. Weergaloos op de weg en op de dansvloer. Een bordje van een van de deelnemers gekregen met daarop: Hier Waakt Marieke, betreden Op Eigen Risico. Dit kwam natuurlijk op de voorruit. En DJ Arthur wederom in een weergaloze topvorm. Er wordt een plaatsje op de dansvloer voor hem vrijgehouden, maar dat verdiend hij ook. En dan waren daar de traditionele snoepzakken. Deze werden onder luid applaus uitgedeeld. En dan zo rond 00:05 uur zat het dansen erop. Een geweldige avond voorbij. Om 07:00 uur zijn we op zondag al bezig om de feestzaal weer om te toveren tot een normale zaal. Daarna tijd voor het ontbijt. Intussen de aanhanger weer helemaal opgetuigd zodat deze weer veilig vervoerd kon worden. Nog heerlijk na praten op het terras met natuurlijk koffie erbij. DJ Arthur en zijn Betsie kwamen afscheid nemen en spontaan klonk daar het Arthur bedankt. Dik verdiend. En dan om 11:00 uur de bus in. De verkeersbrigadiers hebben de bus weer veilig de weg op laten draaien. De hesjes weer ingeleverd en dan op weg naar Oosterbeek Zo rond 12:30 uur zijn we daar aangekomen. Een plek gezocht om de mensen uit te laten stappen. Dat was dus bij de herdenkingsnaald en voor de deur bij het Airborne museum Hartenstein. Daar zijn veel mensen binnen gegaan. Een geweldig mooi museum waar de slag om Arnhem uitgebreid opnieuw beleeft wordt. Verder een schitterende mooie tuin waar ook veel gebruik van gemaakt werd om heerlijk te wandelen en te praten. De bus zou om 15:00 uur vertrekken, maar enkele mensen waren de weg kwijt, maar na een half uurtje wachten toch op weg. Rond 16:30 uur was de bus in Schijndel en zo tussen 17:15 uur en 17:30 uur in de Druiventros. Een mooi weekend is weer voorbij. We hadden weer SCPT weer, dus dat zat goed. Een herinnering waar we met veel plezier over blijven praten. De fotoís begeleiden dit fantastische weekend. Nicolle heeft op de avond fotoís gemaakt.

Wij, SCPT, hebben dit weekend met veel enthousiasme voorbereid en uitgevoerd. Zonder de hulp van jullie, onze DJ, de Helden en Heldin zal het nooit slagen. Jongens, meisjes, jullie zijn een geweldige groep. Allemaal bedankt voor het fantastische weekend in het Fletcher Hotel Dinkeloord te Beuningen.