Hoevelaken - 29 april t/m 01 mei 2016

Donderdag 28 april op weg om de dansvloer en de zaal te versieren in het mooie Bilderberg Hotel De Klepperman te Hoevelaken. Deze keer konden we al vroeg terecht. Voor de eerste keer konden we de aanhanger tot in de zaal rijden. Vrijdag 29 april was het weer zover. We vertrekken om 09:00 uur vanaf de Parkeerplaats de Oude Steeg te Schijndel naar Hotel Restaurant de Druiventros. Rond 09:45 uur zijn we op weg. Niet rechtstreeks naar het hotel, maar eerst kennis maken met de mooie stad Delft. Stad van Delfts blauw, Oranje en Vermeer. Stad van prachtig bewaarde historie en cultuur. Maar ook stad van winkelen, uitgaan, romantisch overnachten, gezellige terrassen en bourgondisch eten en drinken. Delft staat in 2016 compleet in het teken van de beroemde schilder Johannes Vermeer. Bekend van het straatje van Vermeer. In de nieuwe kerk aan de Markt bevindt zich de Koninklijke Grafkelder van de Oranjes, een bezoek aan de oude kerk waar Prins Friso zijn Mabel in 2004 trouwde. Natuurlijk vanaf de 16de eeuw kwam Delft al in aanraking met aardewerk. In het begin alleen voor de rijken van die tijd. Dit alles en nog veel meer is te zien in de binnenstad van het mooie Delft. Om het wat makkelijk te maken wordt er een plattegrond uitgedeeld. Om 14:30 uur verlaten we deze prachtige stad om op weg te gaan naar ons Hotel de Klepperman. Als we daar aankomen zien we dat de planning aardig klopt, 15:45 uur. Rustig uitstappen en naar de balie om de sleutel en consumptiekaart op te halen. Na ongeveer 20 minuten was iedereen in de kamer. Om 16:30 is er de briefing, koffie en iets lekkers erbij in de grote danszaal. Natuurlijk werd het iets later, maar dat is geen probleem. Onze DJ Arthur had zijn muzikale brein in werking gesteld en een mooie uitvoering van het nummer Dixie door James Last. Prachtig. Voor de eerste keer geen afzegging door ziektes. Dit is natuurlijk geweldig. De huishoudelijke zaken worden doorgenomen. Diner en ontbijt is in restaurant de Heerlickheid. Tijd om te vertellen wat we op zaterdag gaan doen. We gaan een stukje muziek draaien en dan wordt het vanzelf duidelijk. En dat werd het ook. De klanken van “bij ons in de Jordaan” was voor iedereen herkenbaar en werd luidkeels meegezongen. We gaan inderdaad naar onze prachtige hoofdstad Amsterdam. In het Amsterdams ook Mokum genoemd. Wat wil je gaan zien en doen. Bijvoorbeeld De Dam, De Jordaan met zijn vele markten zoals algemene markt, de boerenmarkt, rommelmarkt, Anne Frank Huis, Albert Cuypmarkt, Johnny Jordaan plein, de Westertoren, De volkse Noorderkerk, de Kalverstraat, Vondelpark, loop eens langs het De La Mar Theater, Carre. Er is zoveel te zien en te beleven dat de tijd te kort zal zijn. Geniet van deze prachtige stad. Voordat iedereen op weg gaat naar de kamer of bar is er nog iets wat we gaan doen. Normaal gaan we zondag via een koffie / lunch stop langs de snelweg op weg naar huis. Nu even niet. We gaan een bezoek brengen aan De Pyramide van Austerlitz. Dit is een belangrijke erfenis uit de Franse tijd. Om de Pyramide te beklimmen moet je € 3,00 betalen. Verder is het natuurlijk prachtig wandelen op de Utrechtse Heuvelrug en een bezoek aan de nostalgische kermis mag niet ontbreken. Heerlijk terug in de tijd in de zweefmolen, de botsauto’s, kaneelstokken e.d. De koffie en thee is voor rekening van de SCPT en voor de mensen met eigen vervoer, die ook naar de Pyramide gaan, is er een koffiebon te krijgen bij Huub of Piet. Veel mensen wisten niet van het bestaan van deze mooie locatie. Na het voortreffelijke dinerbuffet is het tijd om te dansen. Uiteraard werd deze op de traditionele wijze geopend. Weer had onze DJ Arthur een verrassing op muzikaal gebied. Allemaal blijven staan, kwart draaien en daar kwam de muziek “Bij Hoevelaken Linksaf”. De stemming zat er gelijk in. De vele verzoekjes werden door DJ Arthur en zijn Betsy weer voortreffelijk gemixt tot een fantastische avond. Circa 00:30 uur zijn we gestopt en voor de liefhebbers was de bar van het hotel nog open. Zaterdag na het ontbijt om 10:00 uur de bus in om naar Amsterdam te rijden. In de bus veel Amsterdamse muziek gedraaid. De meeste van ons gezelschap kenden de liedjes nog wel en weer zingen met z’n allen. Om 15:15 uur was de planning om terug te rijden, maar doordat er 2 bussen van Hop On Hop Of service waren uitgevallen waren zij later bij de bus. Aan overmacht is niets te doen. Na weer een voortreffelijk diner buffet, nog even uitbuiken, en dan om 20:30 uur weer dansen. Zo rond 21:38 uur wordt de muziek even stil gelegd. We bedanken het Team van de Klepperman voor de goede verzorging en zeker de mensen achter de bar die de moeite hadden genomen om een cowboyhoed op te zetten. Geweldig. En dan onze eigen Helden van het weekend Toon, Toon, Rien en Johan. Zij hebben de vloer vervoerd, fantastisch gelegd en de zaal voorzien van onze vlaggen. Zonder deze mensen is het niet te doen. Wij, SCPT, zijn super blij met deze mannen. En dan onze DJ Arthur en Betsy. Zij hadden de stemming er geweldig inzitten. Een foxtrot, polonaise, partnerdans of linedance het maakte niet uit. Kortom 2 geweldige avonden. Natasja nam het woord om Huub en Piet te bedanken voor dit geweldig weekend. Mooie woorden waar we erg blij mee zijn. Ineens hoor je “het is bijna halfeen en we doen er nog 2”. Het zit er weer bijna op. Lang naar uitgekeken en nu alweer voorbij. Zo snel, zo gezellig, zo veel gezien, zo veel gedaan. Ongeloof, maar toch is het waar. Consumptie kaarten worden in de bar afgerekend, nog wat gedronken en naar bed. Om 07:30 uur waren we bezig met het afbreken van de dansvloer en de vlaggen. De zaal ziet er ineens anders uit. Om 10:30 uur op weg naar de Pyramide van Austerlitz. Bij aankomst daar stond Piet ons op te wachten met 2 mandjes gevuld met snoepzakken. Deze werden erg enthousiast ontvangen en er werd al druk gekeken van “wat heb jij en ruilen”. De tijd stond even stil. We kunnen nu al spreken van de legendarische SCPT Snoepzak. De Pyramide werd door diverse beklommen (82 treden). Een schitterend uitzicht en uitleg van wat je in de omgeving kon zien was de beloning. De speeltuin en nostalgische kermis werd goed bezocht. Schommels, botsauto’s en zweefmolen waren erg in trek. De grootste attractie was natuurlijk het terras. Heerlijk in het zonnetje. Ja en dan om 13:30 uur is het echt voorbij. We gaan naar de bus en rijden naar de eerste stop Berkel Enschot en dan door naar Schijndel. Een nieuwe herinnering is geboren. Wij, SCPT, hebben dit weekend met veel enthousiasme voorbereid en uitgevoerd. Zonder de hulp van jullie, onze DJ, de vrijwilligers zal het nooit slagen. Jongens, meisjes allemaal bedankt voor het fantastische weekend in Hoevelaken.