Schoorl - 7 t/m 9 november 2014

De eerste vrijdag van november 2014. Opstaan en naar de auto om op weg te gaan naar de Druiventros. Daar komt de eerste groep bij elkaar die met de SCPT mee gaan om dit weekend door te brengen in het bijzonder mooie Schoorl. Dit is altijd weer een leuk weerzien en de gezelligheid zit er meteen goed in. Even verrast opkijken omdat de bus niet op onze normale plek staat, maar flexibel zoals we zijn is dat zo opgelost. Onze chauffeur Harm had nog niet het genoegen gehad om een weekend met ons door te brengen. Circa 09:00 op weg naar de parkeerplaats de Oude Steeg in Schijndel. Ook hier is het altijd weer leuk om elkaar te zien. Nog even een sigaretje en dan circa 10:00 uur op weg naar de koffie. De planning is 11:00 uur bij de Autogrill in De Meern. Koffie en thee is onbeperkt en wordt betaald door de SCPT. En dan verder naar het mooie Volendam. Deze stad heeft veel te bieden, wat te denken van de Dijk met zijn snuffelwinkeltjes en fotografie in klederdracht, in het doolhof van stille straatjes heb je het idee dat je 100 jaar terug in de tijd bent. Natuurlijk de winkel van Jan Smit. Volendam staat ook bekend om de Palingsound. The Cats, BZN, Nick en Simon, 3J’s, Jan Smit zingen de sterren van de hemel. Natuurlijk is er dan ook de herinnering aan de verschrikkelijke nieuwjaarsnacht 01-01-01. Zelf ben ik naar de begraafplaats geweest en tijdens dit schrijven lopen de koude rillingen weer over het lichaam. Indrukwekkend. Er worden door ons geen foto’s geplaatst van deze verschrikkelijke herinnering. Na het uitstappen eerst op pad om te gaan lunchen. Er staat een stevige bries of was het nog harder. In ieder geval waren we blij om in het restaurant te zijn. Bij hotel Spaander heeft Huub het een en ander verteld over dit bijzondere hotel met zijn mooie historie en schilderijen. Het beetje regen was gestopt, maar de wind niet. De dans Where The Wind Blows had hier niet misstaan. 14:30 Uur is het tijd om de laatste rit te rijden naar ons hotel Jan van Scorel De sleutels en consumptie kaarten worden door Huub en Piet in de bus uitgereikt, Om 16:00 uur staat de koffie klaar met heerlijke cake en muffins, Aansluitend is daar om 17:00 de briefing. Weer een heel andere zaal. Wat lager, bar in de zaal en de dansvloer naar achter. Er was zelfs een Friends bank.
De briefing start muziek van Dave Sheriff. Weer een fantastische openingsnummer gezocht door onze eigen DJ Arthur. De rookgelegenheid hoefden we niet te vertellen. Dat werd door de mensen aan ons wel verteld. Fantastisch hoe snel we de weg weten in dit prachtige hotel. Helaas hebben enkele mensen door vervelende berichten hun weekend af moeten zeggen. Wij laten voor deze zieke mensen de kaarten rond gaan om hun een hart onder de riem te steken. De huishoudelijke zaken worden doorgenomen en dan nog wat drinken voor we om 18:00 uur van ons buffet gaan genieten. Vooraf een heerlijke soep en verder was er voor iedereen volop te eten. 20:45 Uur gaan we de dansavond traditioneel openen. Een heerlijk moment. Een van de momenten dat het hele gezelschap stil is.DJ Arthur en zijn Betsy hadden de verzoekjes weer op een voortreffelijke wijze achter elkaar gezet zodat we allemaal een bijzonder mooie, gezellige avond hebben gehad. Om 02:00 uur waren de laatste uit de bar vertrokken of was het iets later, maakt niets uit. Zaterdag na het heerlijke ontbijt  gaat de bus om 10:30 vertrekken naar de Bazaar te Beverwijk. De grootste overdekte markt. Verrassend veelzijdigheid, gezellig, lekker eten, een dagje uit” zijn woorden die bij bezoekers opkomen,  als ze het over De Bazaar hebben. De diversiteit van producten, horeca en culturen maakt een bezoek aan De Bazaar een ware belevenis, een gezellig uitje. In meer dan 30 jaar is De Bazaar van “Zwarte Markt” tot Europa’s grootste overdekte markt gegroeid. Uitgebreid shoppen bij 2000 winkels en kramen voor nieuwe en 2e hands spullen. Mooie woonaccessoires, trendy kleding, curiosa, kinderspeelgoed, keukengereedschap, gadgets. Noem het maar op, je vindt hier van alles! Heerlijk eten bij één van de 60 restaurants en terrasjes. Geniet van Nederlandse poffertjes tot Afghaanse lekkernijen. Na een mooie rit binnendoor waren we omstreeks 16:30 uur weer in het hotel. Diverse mensen hebben nog een wandeling gemaakt naar het dorp of  een wandeling door de mooie omgeving. Om 18:00 uur weer tijd om te genieten van het lekkere stamppotten buffet. De zuurkool, rode kool, hachee en ga zo maar door was heerlijk. Tijdens zo’n weekend eet je altijd meer als thuis. Maar ja, daar ben je ook voor weg. Even uitbuiken en dan gaan we alweer naar de tweede dansavond. Nog even vermelden dat we vanavond de kaarten af moeten rekenen bij de bar en morgenvroeg om 10:45 uur gaan we koffers inladen. De kok en zijn personeel kregen een groot applaus, Dit was zeker op zijn plaats. Marije en Peter-Paul, onze gastvrouw en gastheer bedankt dat we jullie hotel om mochten bouwen tot een country linedance vestiging. Onze helden van het weekend zijn Toon, Toon, Rien en Johan. Zij  hebben de vloer vervoerd, fantastisch gelegd en met veel enthousiasme hier aan gewerkt. Zonder deze mensen is het niet te doen. En dan onze DJ Arthur en Betsy hadden de stemming er geweldig inzitten. Een heuse polonaise werd gelopen op muziek van Frans Bauer. Kortom het was weer een feest. Tijdens het dansen nam Kees het woord. Hij had voor ons en voor iedereen mooie woorden. We hebben elkaar nodig om een mooi weekend te maken. Kees bedankt voor de mooie woorden. Ons Riky had gevraagd of ze een dansje uit mocht lessen. Een erg leuk voor iedereen toegankelijk dansje met heerlijke muziek. Het dansje heet Triple Mix en de muziek is Country Medley van Nathan Carter.
Riky bedankt dat je dit voor ons hebt gedaan. En dan is het opeens stil. Het weekend zit erop, het is tijd, de vloer wordt afgebroken, de vlaggen naar beneden gehaald, het onder tapijt opgerold. Ongelooflijk dat het weer over is. Dat wil ook zeggen dat weer erg geslaagd is geweest. Ook nu was het alweer 02:00 uur voor dat de laatste de bar had verlaten. De helden waren vroeg in de weer om de dansvloer op de aanhanger te krijgen. Dan gaan we afscheid nemen van de mensen van het hotel en een laatste check of we niemand vergeten hadden. En dan op weg naar De Meern voor SCPT koffie. Daarna richting de opstapplaatsen waar we redelijk op de afgesproken tijden aan kwamen. Tijd voor afscheid nemen en er is weer een herinnering geboren. We zullen hier dan ook weer met veel plezier aan terug denken. Wij, SCPT, hebben dit weekend met veel enthousiasme voorbereid en uitgevoerd. Zonder de hulp van jullie, onze DJ, de vrijwilligers zal het nooit slagen, Jongens, meisjes allemaal bedankt voor het fantastische weekend in